La 16a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya, celebrada el passat dimecres a Granollers, va deixar un pòsit d’optimisme als organitzadors, convençuts que s’obre un nou període d’oportunitats per al sector. Una sensació a la qual va contribuir notablement el lliurament dels nous Premis MAC, que han distingit cinc projectes de televisió i dos de ràdio, els primers dotats amb 6.000 euros cadascun i els segons amb 1.000 euros.
Una iniciativa conjunta de La Xarxa, TV3, Catalunya Ràdio i Granollers Audiovisual que busca incentivar la creació de continguts després d’una etapa d’escassetat a causa de la crisi.
En la categoria de televisió, els projectes guanyadors són Vet aquí la ciència!, de Gemma Adell; Camins de ferro, de Jaume Ginestà; Que què tenim?, d’Adán Bonet; Juguem a plaça, de Pere Puig, i mART, de Núria Jar. I en ràdio, els guanyadors han estat Aire, d’Esther Roca, i Corresponsals d’història, de Sergi Camps.
Ara, tots ells, hauran de desenvolupar un programa pilot abans d’acabar aquest 2015, els quals es poden emetre en el termini de dos anys. A banda, s’estudiarà la possibilitat de fer una sèrie programa dels projectes seleccionats. En total, s’havien presentat 66 projectes a la modalitat televisiva i 19 a la radiofònica.
Un volum de negoci de 100.000 euros
En aquesta 16a edició, l’Audiovisual MAC va programar una quarantena de ponències, activitats i presentacions, i va comptar amb l’assistència de 480 professionals de diferents branques del sector, un centenar dels quals va participar en les diferents activitats formatives.
Pel que fa al volum de negoci que genera la celebració del Mercat, es van destinar més de 63.000 euros a empreses i professionals de Granollers i comarca, mentre que més de 36.000 van repercutir en emprese i professionals de la resta de Catalunya.
A banda, segons l’organització, l’àmbit de la Fira MAC, transformat en un espai de networking, va propiciar prop d’un centenar de contactes.