La Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers acull aquest dimecres la 16a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya, que duu per títol Mercat d’idees i solucions de programació. L’objectiu és oferir als assistents les claus que estan definint el procés de canvi en l’àmbit audiovisual a través d’una programació de continguts relacionats amb les novetats tecnològiques, els formats, els sistemes de distribució i les estratègies d’explotació.
La principal novetat d’aquesta edició és la celebració dels Premis MAC, convocats conjuntament per La Xarxa, TV3, Catalunya Ràdio i Granollers Audiovisual, i que tenen per objectiu incentivar la producció de projectes televisius i radiofònics centrats en els àmbits de la divulgació, l’entreteniment i/o la cultura.
Als guardons s’han presentat 66 projectes de televisió i 19 de ràdio, dels quals hi ha deu i cinc finalistes, respectivament. Aquests s’exposaran davant el jurat durant l’Audiovisual MAC, el qual escollirà cinc guanyadors de TV (cadascun dotat amb 6.000 euros per a la producció del respectiu pilot) i tres de ràdio (amb una dotació de 1.000 euros per a cada projecte).
A més, durant el Mercat es presentaran els resultats dels tres tallers de formació en noves tecnologies en l’àmbit audiovisual i de les indústries creatives celebrats dilluns i dimarts.
Una altra novetat és que, després de dos anys, les empreses tornen a tenir a la seva disposició diversos espais expositius on presentar i promoure els seus productes i serveis entre els professionals dels sectors tecnològics, audiovisual i creatiu.