El Baròmetre ha fet públiques per primer cop dades sobre l’audiència de l’edició catalana del diari de Godó un cop ja ha passat un any des de la seva sortida. En concret, la segona onada del 2012, presentada aquest divendres per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), ratifica que l’edició catalana de La Vanguardia té més lectors que la castellana. En concret, La Vanguardia en català obté 422.000 lectors, mentre que en castellà es queda en 407.000.

Per demarcacions, només a Barcelona l’edició castellana de La Vanguardia (345.000 lectors) supera la catalana (313.000). En canvi, a Girona l’edició en català obté 52.000 lectors i la castellana 26.000; a Tarragona són 37.000 i 22.000, respectivament, i a Lleida 20.000 en català i 14.000 en castellà.

Pel que fa al rànquing de diaris de Catalunya, en aquesta segona onada continua encapçalat per La Vanguardia amb 817.000 lectors, 1.000 menys que en la primera onada del 2012, seguida d’El Periódico amb 683.000, que en perd 31.000 (en català, en té 337.000, 12.000 menys, i en castellà 360.000, 18.000 menys). A continuació es mantenen El Mundo Deportivo amb 495.000 lectors (-17.000); l’Sport, amb 406.000 (-16.000), i el gratuït 20 Minutos, amb 384.000 (-28.000).

Tot seguit trobem Marca, amb 263.000 lectors (perd els 5.000 guanyats en l’anterior onada); el ja desaparegut Qué! amb 230.000 lectors (-47.000); El País, amb 218.000 (-1.000); El Punt Avui, amb 202.000 (-6.000); As, amb 155.000 lectors (-5.000), i Segre, amb 118.000 (+1.000).

A continuació, l’Ara, amb 116.000 lectors (+7.000) supera el Diari de Tarragona, que es queda en 108.000 (-5.000). Per darrere es situen El Mundo, amb 70.000 (-4.000); el Diari de Girona, que amb 57.000 lectors (+3.000) puja dos llocs; el gratuït Més Tarragona, Reus i Costa Daurada també amb 57.000 (torna a perdre 6.000 lectors); i Regió 7, amb 51.000 lectors (-7.000).

Tot seguit trobem el Diari de Sabadell, amb 41.000 lectors (+3.000), que avança el Diari de Terrassa, amb 39.000 (+5.000); El 9 Esportiu, que amb 34.000 (-14.000) baixa dos llocs, i La Mañana, també amb 34.000 (-4.000). Per darrere hi ha Expansión, amb 30.000 lectors (+2.000); La Razón, amb 27.000 (es manté); el gratuït Bon Dia Lleida, també amb 27.000 (-4.000); El Economista, amb 22.000 (es manté); ABC, amb 17.000 (-2.000); La Gaceta, amb 13.000 (+2.000), i Cinco Días, amb 8.000 (-1.000).

Per províncies, a Barcelona La Vanguardia es manté per davant amb 648.000 lectors (3.000 més), seguida d’El Periódico amb 572.000 (-17.000) i 20 Minutos amb 384.000 (-26.000).

A Girona, El Punt Avui lidera el rànquing amb 107.000 lectors (-1.000), seguit de La Vanguardia amb 77.000 (+3.000) i el Diari de Girona amb 57.000 (+3.000).

A Lleida, el Segre en català (81.000, en guanya 2.000) i el Segre en castellà (37.000, en perd 1.000) continuen els primers. Després hi ha empatats amb 34.000 lectors La Mañana (-4.000), i La Vanguardia (-1.000).

A Tarragona, continua en primer lloc el Diari de Tarragona, amb 106.000 lectors (-6.000), però per darrere hi ha novetats. La Vanguardia puja del tercer al segon lloc amb 58.000 lectors (-6.000), i el Més Tarragona, Reus i Costa Daurada passa de la quarta posició a la tercera amb 57.000 (-6.000), desplaçant així Mundo Deportivo, que cau fins als 55.000 lectors (-12.000).

Finalment, per segona onada definitiva, en termes generals els diaris perden lectors. En concret, respecte a l’anterior onada, han baixat en 90.000 lectors fins als 2.711.000, caient també el percentatge de penetració entre la població del 43,5% al 42,1. Respecte fa un any, la davallada és de 153.000 lectors, quan hi havia un percentatge de penetració del 44,5%