Els pronòstics s’han complert i el Jutjat Mercantil número 9 de Barcelona ha autoritzat la venda de la marca Público a una part dels antics accionistes de Mediapubli, que aquest dimarts van presentar una oferta a través de Display Connectors, una empresa immobiliària creada fa menys de tres mesos.

El principal propietari de Display Connectors, amb un 40% de l’accionariat, és PAG 1 SL, de Toni Cases, que posseeix un 6,88% de l’accionariat de Mediapubli, va dissenyar el diari en els seus inicis i és un dels principals creditors de Público. La resta de les accions es divideixen en participacions del 10% que pertanyen a l’entorn de Jaume Roures: Mediacable Servicios de Producción, Multiax-Invera, Emilio Arrojo Tomás, José María Crespo i José Luis Zárraga. Finalment, hi ha sengles participacions del 5% controlades pel mateix Roures i la seva mà dreta, Tatxo Benet, els principals accionistes de Mediapubli.

Millor oferta econòmica

La jutgessa Bárbara Córdoba, com van fer un dia abans l’administració concursal i l’empresa concursada, s’ha mostrat favorable a l’oferta de Display, de 412.000 euros, perquè és superior als 240.000 euros que oferien els extreballadors a través de la Cooperativa Integral Catalana. En aquest sentit, l’auto argumenta que la superioritat econòmica “permetrà obtenir majors ingressos per al concurs i un augment de probabilitats de cobrament per part dels creditors”.

La magistrada també té en compte que l’oferta de Display Connectors subroga 21 llocs de treball, mentre que a la dels extreballadors només eren 12 (a la resta els donava la possibilitat d’unir-se a la capçalera). A més, l’auto destaca que la immobiliària destinarà 77.000 dels 412.000 euros a assumir les nòmines que se’ls deu als 21 treballadors actuals i els corresponents costos laborals.

Pel que fa a les al·legacions de la Cooperativa Integral Catalana sobre la “inidoneïtat” de Display per la coincidència d’accionistes amb Mediapubli, Córdoba remarca que la llei concursal “no estableix cap límit o condició sobre la persona natural o jurídica que pot presentar ofertes”. A més, afegeix que Display Connectors té “personalitat jurídica plena actuar en el mercat de forma independent i autònoma de la dels seus socis”.

Els extreballadors llancen MásPúblico

Només conèixer l’auto, la cooperativa d’extreballadors aplegada a MásPúblico ha confirmat que mantindrà el seu projecte amb una capçalera pròpia. Segons la cooperativa, tot i no haver aconseguit la capçalera de Mediapubli, han rebut el recolzament de gran part dels futurs socis inversos, que han confirmat la seva participació en el projecte.

“Estem fent història en el periodisme espanyol. Sense haver llançat encara el nostre mitjà al carrer, ja són més de 500 persones les que han confirmat la seva implicació i recolzament econòmic al projecte”, han destacat des de la cooperativa.

Així, després de publicar un número especial en paper en motiu del primer aniversari del 15M, en el que van participar 50 extreballadors i col·laboradors de Público, en les properes setmanes publicaran un altre número on, a banda d’articles i reportatges d’investigació, es presentarà el projecte definitiu d’un nou mitjà, en el que la cooperativa ha estat treballant en els darrers mesos.