L’Institut de Cultura de Barcelona i betevé han segellat un conveni de col·laboració per potenciar el caràcter cultural del mitjà. L’acord forma part del pla de política audiovisual presentat per l’ICUB, i coincideix amb la transformació de betevé en un mitjà transmèdia.

El conveni busca reforçar betevé com a agent cultural, i estableix quatre grans objectius:

  • Coproduir un programa dedicat al món literari i al foment de la lectura (Rius de tinta, estrenat el passat dilluns).
  • Ampliar i consolidar el programa Tub d’assaig com a plataforma per donar visibilitat als joves creadors audiovisuals.
  • Elaborar amb altres televisions locals una agenda cultural metropolitana.
  • Gravar, emetre i comunicar àmpliament les activitats culturals més destacades que es produeixin als barris de Barcelona.

El cost de la programació cultural del mitjà serà de 647.500 euros anuals, dels quals 237.500 euros els aporta l’ICUB.

“El conveni amb l’ICUB és una molt bona notícia per al sector audiovisual i reforça el nostre compromís històric amb la cultura. Mentre tothom qüestiona el desert de continguts culturals als mitjans de comunicació públics, betevé porta anys programant cultura en prime time”, reivindica el director de betevé, Sergi Vicente. “Hem de celebrar que des del govern [municipal] es reconegui aquesta aposta estratègica de ciutat i hi contribueixi amb més pressupost”, rebla el periodista.

Per la seva part, el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, subratlla que l’acord “ha de servir per complementar l’important esforç que actualment ja realitza betevé en matèria de producció i divulgació cultural”.