L’ús de la llengua catalana a la xarxa segueix creixent any rere any, tot i que el 2017 ho ha fet més lentament que mai, segons el baròmetre impulsat el 2002 per WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics), el qual analitza la presència del català als webs de grans empreses i organitzacions radicades a Catalunya o que hi ofereixen els seus productes i serveis.

El 2017 s’ha tancat un nou màxim històric tot i la desacceleració, amb un 65,29% de mitjana d’ús del català a internet. El percentatge suposa un creixement interanual de 27 dècimes respecte al desembre de 2016, el més baix des de que es va posar en marxa aquest baròmetre. A banda, l’any que acabem de deixar enrere ha registrat una mitjana del 65,19% en l’ús de la llengua catalana a la xarxa, 55 dècimes més que al 2016, també l’increment més minso des de que s’analitzen les dades.

La salut del català a internet varia depenent del sector (WICCAC n’analitza 35). Així, per exemple, a 31 de desembre de 2017, l’àmbit de diaris, revistes, agències i digitals registrava un ús de la llengua catalana del 78,02%, mentre que en el de ràdio, televisió, grups de comunicació i productores era del 69,81% (en ambdós casos repeteixen el resultat de l’any anterior). Per la seva part, el sector informàtica, internet i TIC creix fins al 63,08% (+1,15), i el de telecomunicacions, electrònica, telefonia mòbil i tecnologia es manté en 43,75%.

Segons el baròmetre de WICCAC, només hi ha dos categories que continuen amb un percentatge del 100%, el d’universitats i el de teatre i dansa. Per la seva part, l’àmbit que registra un percentatge de l’ús del català més baix als seus webs segueix sent el d’automòbils i motocicletes, amb el 4,88% (1,22 punts menys que el 2016).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram