El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat el pla de cobertura de la campanya a les eleccions al Congrés dels Diputats i al Senat del 10 de novembre. El document estableix les pautes a seguir durant la campanya electoral als espais informatius de TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals.

La CCMA defensa que la informació electoral “s’ha d’elaborar i difondre amb els mateixos criteris professionals amb què ja es fa la informació política diària: selecció de les notícies en funció de l’interès informatiu, i respectant els principis de pluralitat política i social, proporcionalitat i neutralitat informativa”.

Com en els darrers comicis, la Corporació proposa aplicar una “proporcionalitat ponderada” en la cobertura de la campanya, perquè entén que és “una manera molt més flexible i respectuosa amb el dret a la informació”. Amb tot, per garantir el principi de proporcionalitat establert en la Llei orgànica del règim electoral general, farà un seguiment diari dels temps d’emissió de les informacions sobre cadascuna de les formacions.

La CCMA també preveu donar veu a les candidatures que no van tenir representació parlamentària en les darreres eleccions al Congrés i al Senat, però que tinguin reconeguda la condició de “grup polític significatiu”. En tot cas, la seva cobertura no serà igual a la de les candidatures que sí van aconseguir representació.

En aquesta ocasió, la campanya durarà vuit dies enlloc de quinze. El pla de la Corporació contempla un debat el 5 de novembre amb els candidats al Congrés per la circumscripció per Barcelona dels partits que van obtenir representació a Catalunya en les darreres eleccions, que s’emetrà en directe i simultàniament a TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals. A més, també es preveuen entrevistes amb cadascuna de les candidatures a la televisió i la ràdio.