La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha sol·licitat a la Direcció General de Tributs del Ministeri d’Hisenda que es pugui determinar el percentatge de deduïbilitat de l’IVA en base a la seva transcendència comercial. Això permetria una reducció dels 18,2 milions d’euros d’IVA que ha de pagar aquest any a 4,2, segons ha indicat la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach.

“Volem que es tingui en compte que una major audiència comporta una situació susceptible d’obtenir uns ingressos comercials similars als d’un operador privat, i per tant equiparable en la seva situació fiscal, a efectes d’IVA”, ha assenyalat Llorach.

El nou criteri, ha afegit, l’han fet servir altres operadors que han obtingut un informe d’acceptació per part de la Direcció General de Tributs. “Sent coneixedors d’això, ho vam demanar al passat mes de gener”, ha declarat Llorach.

Tot i aquesta petició, pendent de resposta, la presidenta en funcions de la CCMA ha reiterat que, mentrestant, per fer front a la part no deduïble de l’IVA, continua essent “urgent” una aportació extraordinària per part del Govern.