El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat el document Tractament de la crisi climàtica als continguts de la CCMA, que quedarà vinculat al Llibre d’estil de la CCMA, del qual se n’ha renovat el web coincidint amb els deu anys de la seva aprovació.

La Corporació ressalta que d’aquesta manera reforça el seu “compromís” davant la crisi climàtica. En aquest sentit, recorda que les iniciatives de la CCMA en aquest àmbit han estat “constants”, sobretot els darrers anys. Així, el març de 2019 es va adherir al decàleg Els mitjans de comunicació i el canvi climàtic, per contribuir a la millora de l’exercici periodístic i al compliment de la funció social dels mitjans davant d’aquest fenomen.

L’agost del mateix any es va sumar al projecte internacional Covering Climate Now, iniciativa promoguda per mitjans de tot el món que es comprometen a prendre consciència i donar la rellevància que correspon a la crisi climàtica.

I el desembre de 2019, com a membre de la FORTA – Federació d’Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmics, la CCMA va firmar un manifest per promoure la informació sobre el canvi climàtic.

La Corporació afegeix que els seus programes informatius parlen “abastament” de les notícies d’actualitat en relació a la crisi climàtica, i que en cas dels magazins s’amplia la informació amb seccions i entrevistes específiques amb experts o testimonis. A més, recorda que a TV3 i el 33 s’han fet programacions especials relacionades amb la qüestió.