El consell de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha decidit iniciar la segona fase d’anàlisi de la compra del 56% d’accions de DTS (Canal+) en mans de Prisa per part de Telefónica, que passaria a controlar-ne el 100%. L’organisme regulador considera que l’operació de concentració podria “obstaculitzar significativament” la competència efectiva en els mercats de la televisió de pagament, els continguts audiovisuals i els serveis de comunicacions electròniques.

En aquesta segona fase, que el consell recalca que no prejutja les conclusions definitives, la CNMC demanarà informació a operadores afectades per completar informació, i tant Telefónica com terceres empreses podran presentar al·legacions. La resolució de l’ens pot autoritzar, acordar compromisos, subordinar condicions o prohibir la compravenda de Canal+.

Posició competitiva ‘irreplicable’

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència explica que, de tancar-se l’operació, DTS deixaria de ser el principal competidor de Telefónica en la televisió de pagament i en l’adquisició de continguts audiovisuals. D’aquesta manera, l’operadora de telecomunicacions passaria a disposar d’una quota de mercat, tant en clients com en ingressos, que podria donar-li una “posició competitiva irreplicable”.

A més, la CNMC alerta que, com a conseqüència de l’operació, els serveis de televisió de pagament de Canal+ es podrien empaquetar amb els serveis de comunicacions electròniques de Telefónica, que podria deixar d’oferir alguns dels seus canals a tercers competidors que ara els adquireixen.

Per últim, Competència assenyala que l’operació de concentració podria reforçar el posicionament de Telefónica en els mercats de telefonia fixa i mòbil. Aquest enfortiment, diu l’ens, es podria veure propiciat per la creixent importància de les ofertes convergents que inclouen TV de pagament i el caràcter estratègic que tenen els continguts audiovisuals de cara a la captació de clients a les xarxes de fibra i 4G que està desplegant l’operadora. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram