Antonio Asensio Mosbah i Javier Moll signant la compravenda, el passat 17 d’abril.

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha autoritzat la compra de Grupo Zeta per part de Prensa Ibérica Media. La petició a l’ens regulador es va fer el 17 d’abril, dia en què els respectius presidents, Antonio Asensio Mosbah i Javier Moll, van segellar l’operació.

Amb la incorporació dels actius de Zeta, Prensa Ibérica es converteix en el segon operador a nivell estatal de premsa diària d’informació general, segons l’anàlisi del mercat recollida en la resolució de la CNMC, amb una quota en volum del 16,31% del mercat. En concret, se situa darrere de Vocento i per davant de Prisa, Unidad Editorial i Godó.

A més, Prensa Ibérica Media es consolida com el primer grup de comunicació al País Valencià, amb una quota de mercat del 46,6%, i a Catalunya passa a ser el segon operador, amb el 27%, segons destaca el grup.

Prensa Ibérica es reforça a Catalunya

Així doncs, amb l’adquisició d’El Periódico de Catalunya i Sport, Prensa Ibérica reforça la seva presència a Catalunya, on ja edita Diari de Girona, Regió 7 i el setmanari Empordà. La idea del grup és consolidar i potenciar El Periódico com un referent de la premsa, no només a Catalunya, sinó també a tot l’Estat.

A banda, Prensa Ibérica també incorpora al seu catàleg El Periódico Mediterráneo, El Periódico de Aragón, El Periódico de Extremadura, La Crónica de Badajoz, Diario de Córdoba i La Grada, els quals s’afegeixen a capçaleres com Levante-EMV, Información, Diario de Mallorca, Mallorca Zeitung, La Nueva España, Faro de Vigo o Superdeporte.

Amb la compra de Zeta, Prensa Ibérica també suma una dotzena de revistes especialitzades: Woman, Cuore, Rumore, Viajar, Stilo, Autohebdo Sport, Port, Digital Camera, Cartoon Network, Disney Channel, Neox Kidz i Like!

El grup presidit per Javier Moll ha dissenyat un pla per rellançar les capçaleres adquirides, reconduir les estratègies i modernitzar les seves estructures.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram