La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha obert sengles expedients sancionadors a TVE i Mediaset per una possible vulneració de la Llei general de la comunicació audiovisual en matèria de publicitat.

En concret, la CNMC ha obert expedient a RTVE per superar el límit de temps dedicat a les autopromocions. Les infraccions detectades per l’ens regulador es van produir entre novembre de 2018 i febrer de 2019 a La 1, La 2, Teledeporte, Canal 24 Horas i Clan TV.

Per altra banda, la CNMC ha obert un expedient regulador a Mediaset per superar el temps d’emissió dedicat a les autopromocions i als missatges publicitaris i de televenta als canals Telecinco, Cuatro, Energy i Divinity entre desembre de 2018 i febrer de 2019.

La Llei permet a les cadenes dedicar 5 minuts per hora de rellotge als anuncis publicitaris sobre els seus propis programes i productes. Per altra banda, limita els missatges publicitaris i de televenda a 12 minuts per hora natural.

Ara s’obre un període màxim de tres mesos per a la instrucció i la resolució dels respectius expedients.