Pablo Motos i Maluma, amb el mezcal sobre la taula [foto: Atresmedia].

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat Atresmedia amb 579.374 euros per emetre publicitat d’una beguda alcohòlica al programa El hormiguero. Amb tot, la multa ha estat rebaixada un 40% fins als 347.624,40 euros (un 20% pel reconeixement de la responsabilitat i un altre 20% pel pagament anticipat de la sanció).

Els fets van passar en el programa del 26 de juny de 2023, amb el cantant Maluma com a convidat, qui va aprofitar per promocionar el mezcal Contraluz, del qual el colombià és soci de l’empresa fabricant. L’ONG de consumidors FACUA ho va denunciar davant la CNMC.

L’ens regulador ha constatat la infracció, ja que es van mostrar imatges i es va mencionar la beguda, de 36º, fora de l’horari permès per a la seva promoció (d’1 a 5 de la matinada), i sense advertir que es tractava de publicitat, amb una presentació “disfressada” com a part del contingut d’El hormiguero.

Així doncs, la CNMC conclou que l’emissió va vulnerar la Llei general de la comunicació audiovisual i sanciona Atresmedia per dues infraccions greus: una per publicitat encoberta (amb multa 327.187 euros), i una altra per anunciar una beguda alcohòlica superior a 20º en horari prohibit (de 252.187 euros).

FACUA denuncia ‘El hormiguero’ per publicitat encoberta d’una beguda alcohòlica
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram