El passat mes de maig, per primer cop, el gratuït 20 Minutos va traspassar a la baixa la barrera simbòlica dels 400.000 exemplars (hi va contribuir el tancament de delegacions), i des d’aleshores no només no ha tornat a superar la xifra, sinó que ha continuat caient. Malgrat els tímids repunts a l’alça de setembre i octubre, al novembre va tornar a perdre difusió, i al desembre va assolir el seu mínim històric.

En concret, l’únic diari gratuït estatal que queda va registrar 308.606 exemplars de mitjana de difusió diària al desembre, superant els 315.930 de juliol, fins ara el seu mínim. La xifra és un 35,83% inferior als 480.920 exemplars del desembre del 2012.

A banda del tancament de delegacions, la baixada de la difusió també és atribuïble a la retallada voluntària de tiratge i pàgines per reduir la despesa mentre en paral·lel es potencia el web. En els nou primers mesos del 2013, l’edició impresa de 20 Minutos va reduir les despeses d’explotació de 15,1 a 9,4 milions d’euros (-37,75%), mentre que la digital va augmentar de 3,4 a 4,9 milions (+44,1%).