L’Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona acollirà el 8 de novembre la primera Jornada de Comunicació Municipal, adreçada a electes i tècnics de comunicació dels ajuntaments de la demarcació de Barcelona. Organitza la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i la Xarxa Audiovisual Local.

En la jornada s’explorarà la importància de la comunicació als consistoris i s’oferirà un seguit d’eines pràctiques, estratègies i coneixements per organitzar una comunicació municipal útil eficaç. La voluntat és que la iniciativa tingui una periodicitat biennal

“La comunicació municipal és una peça clau de la gestió local, no només per la necessitat d’explicar allò que es fa, sinó perquè esdevé un dret de la ciutadania estar informada en tot moment i de manera clara, transparent, oberta i verdadera de la gestió pública que desenvolupen els seus representants polítics municipals”, assenyala la presentació del programa. La periodista Aurora Masip, conductora de la jornada.

Per a la primera edició s’han programat diverses ponències sobre diferents àmbits:

  • La creativitat – Lluís Bassat
  • Com preparar una nota de premsa i tenir presència als mitjans de comunicació – Adrià Caballero
  • La marca ciutat, mirall cap enfora – Aleix Satorras
  • Com afrontar una crisi. La necessitat de disposar d’un pla de comunicació de crisi – Josep Maria Brugués
  • La importància de les RRPP a les administracions públiques – Agustí de Uribe-Salazar
  • Obligacions i deures de les administracions locals amb els mitjans de comunicació de titularitat municipal – Marta Insua
  • Mix de mitjans per a un pla de publicitat institucional efectiu – Edu Amiel
  • Tècniques i estratègies a les xarxes socials – Xavier Castellnou
  • La publicitat a xarxes i a cercadors: quan sí i quan no – Samantha Sibili
  • Intel·ligència artificial aplicada a la comunicació – Susana Pérez
  • Principis de la publicitat institucional: lleis, objectius, públic i com es contracta – Marc Puig
  • Com parlar en públic de manera eficaç: discursos, mitjans de comunicació i relació amb la ciutadania – Josep Vicenç Mestre
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram