Com era de preveure, la instrucció aprovada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) que limita la publicitat a les emissores públiques a 6 minuts no va agradar ni a les privades ni a la Catalunya Ràdio. Les emissores locals, que quan són de poblacions de menys de 20.000 habitants poden emetre fins a 10 minuts de publicitat per hora, van ser les úniques que van mostrar-se satisfetes.

Hores després d’anunciar-se l’aprovació de la instrucció que regula la publicitat a les emissores públiques, l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) va anunciar que estudia presentar un recurs contenciós administratiu en contra.

L’ACR qualifica d’”inoportuna” l’aprovació d’aquesta instrucció, ja que considera que s’ha modificar la normativa per “posar fre” al doble finançament de la ràdio pública. Per a l’associació, l’actual context de crisi econòmica i la instrucció “posen en greu risc la viabilitat de les empreses del sector privat radiofònic”.

Segons l’ACR, les previsions de la instrucció del CAC no reduiran la publicitat a les públiques, ja que es fixen uns límits d’ocupació publicitària “molt superiors a la realitat actual de les emissions d’aquestes ràdios”.

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín, com ja va fer a l’estiu, va mostrar-se en desacord amb la mesura, tot i que l’acatarà. Marín s’hauria sentit “més còmode” amb un límit de 8, 10 o 12 minuts. De fet, 12 són els minuts que de manera autoregulatòria està aplicant actualment Catalunya Ràdio, 9 en la franja de 7 a 9 del matí, la de més demanda. Amb una facturació d’uns 9 milions d’euros, la instrucció limitarà la capacitat de l’emissora per aconseguir recursos.

Per la seva part, les emissores locals estan mitjanament satisfetes, ja que el límit per a les ràdio de poblacions amb menys de 20.000 habitants serà de 10 minuts (inicialment aquesta limitació només contemplava els municipis de menys de 10.000 habitants). El gerent del Consorci de Comunicació Local (CCL), Miquel Bonastre, va expressar la satisfacció de l’ens per “la sensibilitat” del CAC “davant la realitat de les emissores municipals de les poblacions més petites”. Per al president de la Federació de Ràdios Locals de Catalunya, Manel Ramon, es bo que s’hagi regulat l’emissió d’anuncis a les ràdios, perquè “així s’acaba l’etern debat sobre si és legal o no que les emissores públiques tinguin publicitat”.