L’any passat, la inversió publicitària a les ràdios catalanes va ser de 43,002 milions d’euros, un 4,66% menys que els 45,104 milions de 2012. És la sisena caiguda consecutiva des de 2007, quan es van facturar 75,353 milions: des d’aleshores, la davallada ha estat del 42,93%, segons dades de Media Hotline per a l’Associació Catalana de Ràdio.

Amb tot, en aquests darrers set anys, la ràdio a Catalunya ha guanyat pes en el còmput global de la inversió publicitària en els mitjans. El 2013 van aportar el 14,5% dels 296,4 milions ingressats pel conjunt dels mitjans, sis dècimes més que l’any anterior (quan es van ingressar 323,3 milions en total), i 3,9 punts més que el 2007 (711,6 milions). A més, la ràdio a Catalunya té un millor comportament que a l’Estat, on la caiguda publicitària respecte l’any anterior va ser del 10,6%. El 2012, les davallades van ser del 10,6 a Catalunya i el 13,2% a l’Estat.

Per demarcacions, Barcelona ingressa el 87,1% de la inversió publicitària (una dècima menys que el 2012), Tarragona el 5,1% (set dècimes més), Girona el 4,2% (perd nou dècimes) i Lleida el 3,7% (en suma quatre).

El 2013, les emissores del país van tenir 4.051.000 oients, dels quals 3.042.000 (el 75%) escolten ràdio en català. El mitjà té una penetració entre la població catalana del 63,1%, 1,6 punts menys que el 2012, però 7,5 més que el 2007. A més, la seva penetració només la supera la televisió, amb un 88,6%.

Finalment, l’ACR destaca que el nombre de ràdios que emeten sense llicència a Catalunya es manté estable, amb un total de 115 emissores, sis menys que el 2010, però cinc més que el 2007.