Els sis primers mesos de l’any, la inversió publicitària a l’Estat va ser d’1.495,1 milions d’euros, un retrocés del 33,5% en comparació als 2.246,6 milions del mateix període de 2019, segons l’estudi i2p de Media Hotline i Arce Media. Els mesos d’abril i maig, en ple estat d’alarma, la davallada va ser del 58,5%.

El descens publicitari del primer semestre de 2020 es va produir en tots els àmbits. La televisió va rebre una inversió de 706,3 milions d’euros (–32,1%); els mitjans digitals de 268 milions (–20,5%); la ràdio de 146,3 (–34,4%); la premsa de 130,4 milions (–41,2%); les revistes de 43,7 (–15,2%), i els dominicals de 6,1 (–52,8%).

Finalment, la inversió publicitària en xarxes socials va ser de 115 milions d’euros (–17,3%), a exterior de 72,5 (–61%), i en cinema de 6,6 milions (–54,4%).