L’any passat, la inversió publicitària en el conjunt dels mitjans catalans va ser de 329,7 milions d’euros, un 5,9% més que els 311,3 milions de 2014, segons indica un estudi de Media Hotline i Arce Media realitzat per a l’Associació Empresarial de Publicitat. Es tracta del segon creixement anual seguit des de l’inici de la crisi el 2007, quan els mèdia van facturar 711,6 milions en anuncis; des d’aleshores, tot havien estat descensos fins a l’any passat, quan es va revertir la caiguda amb un creixement del 5%.

Dels 329,7 milions d’euros que van ingressar els mitjans catalans l’any passat, el 43,1% (142,1 milions) provenien d’anunciants amb seu a Catalunya i el 56,9% restant (187,6 milions) d’anunciants no catalans. En els darrers tres anys, els anunciants catalans han augmentat el seu pes en quatre punts, mentre que els forans l’han disminuït.

A més, el 2015, tots els mitjans catalans van veure com tornava a augmentar la inversió. En concret, la premsa va ingressar 120,4 milions (un 2,4% més que el 2014), la televisió 83,9 milions (+6,1%), la ràdio 48,4 milions (+9,8%), internet 25,5 milions (+18,6%), les revistes 5,1 milions (+4,1%), i els dominicals 1 milió d’euros (+2%).

Els anunciants catalans incrementen la inversió un 8,4%

En conjunt, els anunciants amb seu a Catalunya l’any passat van invertir un total de 925 milions d’euros, un 8,4% més que els 853,3 que van destinar el 2014, mantenint un increment superior a la mitjana estatal, que és del 5,8%.

Per sectors, els anunciants catalans van invertir 583,1 milions en el mitjà televisiu (un 10,1% més que el 2014), 112,7 milions en premsa (+4%), 61,2 milions en ràdio (+11,1%), 57,4 milions a internet (+9,3%), 50,5 milions en revistes (+1,2%), i 10,2 milions als dominicals (+1%).