El 2017, les ràdios catalanes van facturar 51,4 milions d’euros, un 6,3% més que els 48,3 milions de l’any anterior (en el conjunt de l’Estat el creixement és del 2,3%). D’aquesta manera, la inversió publicitària ha augmentat per quart exercici seguit després d’una ratxa de sis anys de davallades, segons l’informe anual que fa Media Hotline per a l’Associació Catalana de Ràdio.

En el conjunt de l’Estat, l’augment de la inversió publicitària en el mitjà radiofònic és més minso, del 2,3%, després de tres exercicis de pujades.

Amb tot, la facturació l’any passat de les emissores catalanes encara queda lluny dels 75,4 milions de 2007, el primer any de l’estudi i el darrer en què la inversió publicitària a les ràdios va créixer.

Per altra banda, la ràdio aporta un 14,9% dels 344,1 milions d’euros d’inversió publicitària en el conjunt de mitjans catalans, un punt més que el 2016, i el percentatge més alt des de que Media Hotline fa l’informe.

Finalment, pel que fa a tipologia d’emissores, les generalistes abasten el 62,7% del mercat publicitari, vuit dècimes més que el 2016, i les temàtiques les baixen fins al 37,3%. Respecte al 2007, les ràdios generalistes han incrementat la quota de mercat en 7,4 punts, mentre que les temàtiques els han perdut.