El 2018, les ràdios catalanes van facturar 50,7 milions d’euros, un 1,4% que els 51,4 milions de l’any anterior. D’aquesta manera, la inversió publicitària pateix un lleuger retrocés després de quatre exercicis consecutius creixent, segons l’informe anual que fa Media Hotline per a l’Associació Catalana de Ràdio.

En el conjunt de l’Estat, la inversió publicitària en el mitjà radiofònic és del 3,5%, i ja acumula quatre anys de pujades.

La facturació de l’any passat de les emissores catalanes encara queda lluny dels 75,4 milions de 2007, el primer any de l’estudi i el darrer en què la inversió publicitària a les ràdios va créixer abans de la crisi.

Per altra banda, la ràdio aporta un 15% dels 338,1 milions d’euros d’inversió publicitària en el conjunt de mitjans catalans, una dècima més que el 2017, i el percentatge més alt des de que Media Hotline fa l’informe.

Finalment, pel que fa a tipologia d’emissores, les generalistes abasten el 65% del mercat publicitari, 2,3 punts més que el 2017, i les temàtiques les baixen fins al 35%. Respecte al 2007, les ràdios generalistes han incrementat la quota de mercat en 9,7 punts, mentre que les temàtiques els han perdut.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram