El 2017, la inversió publicitària en el conjunt de l’Estat va ser de 4.486,6 milions d’euros, un 2% més que els 4.399,9 milions de l’any anterior, segons l’informe anual i2p realitzat per Media Hotline i Arce Media. D’aquesta manera, ja acumula quatre anys seguits de creixement.

En concret, l’any passat, la inversió publicitària en televisió va ser de 2.178,4 milions d’euros (+1%); en ràdio, de 412,7 (+2,9%); en xarxes socials 240,5 (+34,4%), i en altres digitals (no mitjans) de 195 milions (+5,6%). Per la seva part, la inversió en premsa va ser de 794 milions d’euros (–1,4%); en revistes, de 231,4 (–4%), i en dominicals 33,3 milions (–9%).

Cau la publicitat tradicional i puja la digital

El resultat varia en funció del mitjà: mentre la inversió publicitària tradicional va caure un 0,6% (3.645,3 milions d’euros), la digital va créixer un 15,2% (841,3 milions).

Així, pel que fa a la publicitat tradicional, la inversió en televisió va ser de 2.136,9 milions d’euros (+0,8%); en premsa de 523,1 (–6,7%); en ràdio, 401,3 (+2,7%); en revistes, 200,2 (–6,1%), i en dominicals de 33,3 milions (–9%).

Quant a la inversió publicitària en l’àmbit digital, la premsa va facturar 270,9 milions d’euros (+10,7%); les xarxes socials 240,5 (+34,4%); els digitals no mitjans 195 (+5,6%); la televisió 41,5 (+9,8%); la ràdio 11,4 (+8,6%), i les revistes 31,2 (+12,2%).

Per al 2018, l’estudi i2p pronostica un creixement conjunt del 2,1% fins als 4.580,6 milions d’euros d’inversió publicitària, dels quals 3.627,9 seran a la publicitat tradicional (–0,5%) i 952,7 a la digital (+13,2%).