El 2013 podria ser el darrer amb caigudes de la inversió publicitària. Segons el panel Zenthinela de desembre, l’any que acabem de deixar enrere es podria tancar amb una davallada de l’11,6%, mentre que per al 2014 es preveu un creixement del 0,8%. A més, hi ha una percepció positiva entre els directius de les empreses anunciants tant de la situació econòmica com de la inversió publicitària, fet que no passava des del 2007.

Més concretament, per al 2014, els panelistes auguren un creixement de la inversió en publicitat del 10,1% als mòbils; el 4,4% a internet; el 2,3% a la televisió generalista, i del 0,7% a la TV de pagament.

A la resta, tot i seguir patint caigudes, aquestes serien menors que les dels darrers anys: del 8,1% en els diaris de pagament; el 12,8% per als gratuïts; el 10,7% en els suplements; el 7,7% a les revistes, i del 2,3% a la ràdio.

Pel que fa al 2013, Zenthinela pronostica caigudes en la inversió del 10,3% a la televisió generalista (+0,3 respecte les previsions de l’octubre), del 8,1% a la TV de pagament (+0,3), del 17,6% en els diaris de pagament (+0,7), del 20,9% als gratuïts (+4,6), del 23,7% als suplements (=); del 18,2% a les revistes (=), i de l’11,9% a la ràdio (+0,1).

L’any que deixem enrere només creixerien les inversions publicitàries a internet, un 0,5% (quatre dècimes menys que a l’octubre), i a mòbils, el 9,7% (una dècima menys).