El primer mes sencer en estat d’alarma pel coronaviurs, l’abril, es va registrar una inversió publicitària a l’Estat de 243,1 milions d’euros, una davallada del 50,1% en comparació amb els 487,1 milions del mateix període de 2019, segons InfoAdex. Respecte al passat març (amb mig mes en estat d’alarma), quan es van facturar 405,6 milions d’inversió, la caiguda és del 40,1%.

La reducció respecte a l’abril de 2019 es produeix en tots els àmbits. En concret, la inversió publicitària va ser de 17,7 milions d’euros en diaris (–48,7%); de 0,3 en dominicals (–84,8%); de 5,6 milions en revistes (–70,5%); de 18,7 en ràdio (–56,8%); de 61,6 en televisió (–62,6%); de 137,7 milions en digital (–27,9%), i d’1,6 en exterior (–94,9%). L’afectació més gran es va produir als cinemes, que tancats no van rebre inversió publicitària, quan a l’abril de l’any passat van facturar 1,6 milions.