La titular del Jutjat de Vilanova i la Geltrú ha desestimat íntegrament la demanda interposada per Quim Arrufat contra el diari Ara i el periodista Albert Llimós, arran de la publicació de la notícia el 2020 sobre una denúncia interna dins de la CUP per agressió sexual i una altra d’abús.

L’exdiputat considerava que les informacions suposaven una vulneració al seu dret a l’honor, però la jutgessa s’hi oposa perquè es tracta d’un personatge d’importància pública, es va contactar amb ell perquè oferís la seva versió, i hi havia una quinzena de fonts que la secundaven, segons exposa el mitjà. “La notícia no es pot qualificar de falsa o allunyada de la realitat”, assenyala la magistrada. A més, recorda que la CUP va reconèixer un “procés d’agressió masclista” i va condemnar els fets.

La titular del Jutjat també refusa que la informació fos el detonant de la fi de la carrera política d’Arrufat, ja que “va deixar la militància de forma voluntària i per motius personals el 2019, més d’un any abans de la publicació de l’article”. Per tant, atribueix l’impacte que va poder patir Arrufat als protocols interns de la CUP i no a l’article periodístic com a tal.

La sentència del Jutjat de Vilanova admetia recurs, però el termini per presentar-lo ha vençut sense que la defensa de l’exdiputat hagi apel·lat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram