L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal considera que ha arribat un moment “d’estabilització” per als mitjans locals i que els propers temps ja seran de “remuntada”. Així ho va assenyalar el passat dissabte el seu president, Carles Ayats, durant la 33a assemblea de l’ACPC, en la qual va ser reelegit.

Ayats es va mostrar esperançat en el present i futur dels mitjans comarcals pels símptomes que es comencen a palesar. El principal, que els anunciants han incrementat la confiança en aquest tipus de premsa amb un increment de la despesa publicitària de l’1,8% el darrer any.

Segons les dades de la memòria de l’ACPC, de 2011 a 2014, la inversió publicitària en premsa comarcal va caure un 17,5%, mentre que en el conjunt de mitjans va ser del 46,6% entre 2008 i 2014, i del 53,6% en el global de la premsa.

Per a Carles Ayats, la premsa comarcal ha d’apostar “per allò que sabem fer millor, que és la informació de qualitat i proximitat i despreocupar-nos més del format amb què ho fem”. 

Font: ACN

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram