Segons les previsions de Zenith Optimedia, en dos anys internet serà el segon mitjà per inversió publicitària, amb un 18,9% del mercat mundial (4,5 punts més que el 14,4% del 2010), superant així els diaris impresos, que es quedarien amb un 17,9% (3,6 punts menys que el 21,5% de l’any passat).

En primer lloc, continuaria la televisió, amb un 40,5% del pastís, set dècimes més que fa un any. Per la seva part, les revistes es preveu que tinguin un 8,4% de la publicitat (9,8% el 2010), i la ràdio un 6,9% (un 7,2% fa un any).

Per territoris, Amèrica del Nord creixerà una mitjana del 3,3% entre el 2010 i el 2013, mentre que Europa Occidental ho farà un 2,8%, segons Zenith Optimedia. En l’anterior previsió, Amèrica del Nort obtenia un 3,1% i Europa Occidental un 3,4%. El canvi es deu a la crisi de la zona euro, que hauria malmès la confiança dels anunciants.

Per la seva part, Amèrica Llatina creixerà un 7,1%; Àsia Pacífic (excepte Japó), un 10,1%; i Europa Central i Oriental un 10,4%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram