La Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona acull aquest dijous la jornada La Publicitat: el gran diari intel·lectual de la Catalunya dels anys vint i trenta, coorganitzada amb la Societat Catalana d’Estudis Històrics i el Centre d’Història Contemporània de Catalunya.
Per a la jornada s’han programat 16 ponències de diferents especialistes per acostar-se a la història, el contingut i la influència social, cultural i política de la històrica capçalera. L’objectiu és oferir una visió acadèmica, crítica i de recerca sobre La Publicitat.
Les 16 ponències, són:
- Significació de La Publicitat en els grans canvis del periodisme català – Jaume Guillamet (9.30 h)
- Eugeni Xammar a les pàgines de La Publicitat – Joan Manuel Tresserras (9.45 h)
- Carles Soldevila, l’articulista estrella a La Publicitat – Josep M. Casasús (10 h)
- Apa, caricatura a la portada de La Publicitat – Jaume Capdevila (10.15 h)
- Josep V. Foix, publicista – Pere Gómes Inglada (10.30 h)
- Ferran Soldevila, historiador i periodista – Enric Pujol (11.30 h)
- Lluís Nicolau d’Olwer, director, editorialista, polític – Albert Balcells (11.45 h)
- Crexells, Vandellós i Pau Vila. Economia a La Publicitat – Francesc Roca (12 h)
- Fabra o el gramàtic divulgatiu via La Publicitat: les “Converses filològiques” – Josep Murgades (12.15 h)
- Antoni Rovira i Virgili a La Publicitat – Xavier Ferré Trill (12.30 h)
- Fotografia i imatge al diari La Publicitat – Teresa Ferré (15.15 h)
- Recepció de La Publicitat a Mallorca – Sebastià Serra (15.30 h)
- Conversió. De La Publicidad a La Publicitat – Albert Suñé (15.45 h)
- El diari La Publicitat en català (1922) i l’adopció de l’ortografia fabriana – Daniel Casals i Neus Faura (16 h)
- La proclamació de la República vista per La Publicitat – Enric Marín (16.15 h)
- Entre dos focs. La Publicitat a la guerra civil – Josep M. Figueres (16.30 h)