L’any 2005, la Universitat de Barcelona va posar en marxa una guia d’experts amb l’objectiu de facilitar-ne l’accés als professionals de la informació. Deu anys després, la Unitat de Comunicació de la UB ha activat una versió digital d’aquesta eian amb el contingut actualitzat. A més, prepara una edició en paper per a principis de 2016.

La nova Guia d’experts de la UB compta amb prop de 900 professors i investigadors oberts a la col·laboració amb els mitjans, gairebé el doble que en la primera edició, amb un gran ventall d’especialitats i camps d’expertesa. L’objectiu és potenciar la difusió de l’activitat acadèmica i de recerca que duu a terme la institució, així com promoure la divulgació de la ciència i les humanitats a la societat.

L’accés digital a aquesta eina és obert a la comunitat de la Universitat de Barcelona i a tots els professionals del periodisme mitjançant un registre previ.

La cerca en línia d’experts es pot fer mitjançant diferents criteris: àmbit de coneixement, facultat o centre, nom i cognoms del professor, i especialitat. Els àmbits de coneixement s’han agrupat atenent a la classificació per seccions dels diaris: política, societat, cultura, esports i economia. Un cop feta aquesta primera selecció, un segon menú permet concretar àmbits més específics. Per exemple, dins de política, el periodista pot destriar entre catalana, espanyola, internacional o altres. A banda, és possible buscar experts en temes concrets a través de l’ús de paraules clau, i cercar especialistes directament per nom i cognom.

La fitxa de cada professor especifica el seu àmbit de coneixement, les àrees d’expertesa i les dades de contacte. En aquesta edició actualitzada, els experts han tingut també l’opció de documentar la seva presència a les xarxes socials mitjançant el seu nom d’usuari a Twitter i l’enllaç al seu blog personal.

Tot i que la guia vol facilitar l’accés als experts, la Unitat de Comunicació de la UB es continua oferint als professionals dels mitjans en la localització del perfil de l’expert més adequat a les seves necessitats. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram