L’advocat general del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, Yves Bot, va proposar aquest dijous que es condemni l’Estat espanyol per incomplir la directiva Televisió sense Fronteres que estableix un límit legal de publicitat a la televisió de 12 minuts per hora.

Bot s’adhereix així a la petició de la Comissió Europea d’imputar Espanya per aplicar incorrectament aquesta normativa, en permetre l’emissió de “noves formes de publicitat televisiva” que fan sobrepassar el límit legal establert, com ara publireportatges, telepromocions, patrocinis i microespais publicitaris.

L’Estat havia recorregut l’acusació de la CE, en considerar que aquestes quatre fomres de publicitat no encaixen en el concepte d’anuncis publicitaris i sí en el d’altres formes de publicitat.

Però Yves Bot conclou que la directiva europea no defineix aquests “dos conceptes” de publicitat, per la qual cosa proposa al Tribunal de Justícia que declari que ambdós conceptes tinguin “una definició uniforme i autònoma” dins la UE. Tot i que reconeix que no és senzill definir-los, Bot defensa que el que Espanya qualifica com “altres formes de publicitat” s’ha d’interpretar com “anuncis publicitaris”, excepte en el cas del patrocini.

L’advocat general del Tribunal recorda que la protecció dels telespectadors davant la publicitat excessiva constitueix un “aspecte essencial” dels objectius de la directiva europea.

Font: Servimedia