Aquest divendres, l’auditori del Campus de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra acull #Tweets&Votes, la primera edició de la Jornada acadèmica sobre política, periodisme i trending topics. L’esdeveniment vol esdevenir un fòrum de debat i d’intercanvi d’impressions i experiències sobre com han modificat i modificaran les xarxes socials les estratègies de comunicació política, l’activitat i les funcions dels periodistes i els mitjans de comunicació, així com la interacció dels ciutadans amb els polítics i els professionals de la informació.

La jornada, de 10.30 a 14 h, pren com a fil conductor l’ús de Twitter durant la campanya de les eleccions al Parlament de l’any passat, que segons els organitzadors va suposar l’eclosió definitiva de la xara de microblogging com a eina de comunicació política i periodística.

La primera part de #Tweets&Votes compta amb la presentació dels resultats de la recerca sobre la campanya electoral de fa un any a Twitter, #25N, a càrrec de Frederic Guerrero-Solé, professor de Comunicació de la UPF, i amb la conferència Twitter: El funeral del context, amb Antoni Piqué, periodista i consultor.

Per a la segona part s’han programat dues taules rodones. La primera, Microblogging i comunicació políticaLes estratègies dels partits catalans a la campanya de 2012, compta amb els responsables de comunicació de quatre dels partits amb representació parlamentària: Guillem Clapés (ERC), Marc Rius (ICV), María Lucía Bueno (C’s) i Jordi Salvia (CUP).

La segona taula, sota el títol Del gatekeeping a la tirania del retweet, compta amb la participació dels periodistes Toni Aira, Saül Gordillo, Clara Jordan i Quico Sallés.