La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) impulsa el projecte FECmèdia, una plataforma de continguts que integrarà premsa, ràdio i televisió amb una metodologia basada en dinàmiques professionals, per tal que els estudiants combinin l’aprenentatge teòric amb l’exercici actiu de la professió des de l’inici del seu recorregut formatiu.

Així doncs, a partir del curs que ve, l’alumnat dels graus en Periodisme i Comunicació Audiovisual col·laboraran directament amb mitjans reals, ja que el projecte es desenvoluparà juntament amb empreses del sector del territori.

Una d’elles serà Premsa Osona, amb la qual la UVic-UCC ha signat un conveni. L’acord estableix una col·laboració estable amb El 9 TV i El 9 FM, a través de la qual els estudiants produiran i emetran 1,5 hores setmanals de televisió i 1,5 hores de ràdio, incloses dins la programació habitual d’aquests canals.

A més, es preveu la signatura de futurs acords amb altres mitjans de comunicació per ampliar les oportunitats formatives i professionals de l’alumnat en altres àmbits de la televisió, la ràdio, la premsa digital o els pòdcasts.

Formació immersiva

“A partir de l’experiència que tenim en aquests títols, considerem que és necessari reforçar-ne encara més la dimensió pràctica”, assenyala Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació. “No es tracta de deixar de fer la teoria imprescindible ni que els nostres estudiants no hagin d’accedir a tot el coneixement necessari; es tracta de cursar el grau tot exercint de manera semiprofessional, amb l’objectiu d’incrementar l’expertesa pràctica i dotar de més realisme l’activitat aplicada”, puntualitza.

Segons Arnau Costa, coordinador de FECmèdia, afirma aquest model “afavoreix el desenvolupament de competències transversals com el treball en equip, la gestió del temps i la resolució de problemes”.

Des de la Facultat defensen que aquest enfocament pràctic amb peces publicades dona visibilitat al treball dels estudiants i els connecta amb una audiència real. “Els aporta molt valor tant en coneixement com en currículum. Se’ls prepara per incorporar-se de manera directa i sense necessitat de processos d’adaptació al món professional, sigui en televisió, ràdio o premsa”, apunta Burgaya.

“L’objectiu és que l’estudiantat aprengui l’ofici exercint-lo, amb rigor periodístic i qualitat en la producció”, rebla Costa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram