El diari La Vanguardia ha decidit canviar d’estratègia i reforçar la portada del web, després d’uns anys de fixar-se més en captar usuaris a les xarxes socials i en el seu posicionament als cercadors. El mitjà diu que els lectors que accedeixen directament a la portada web “són els més fidels, els que no volen que un algoritme els seleccioni la informació que han de llegir a través de les xarxes socials, sinó que prefereixen la selecció humana que l’equip de La Vanguardia realitza cada dia”.

El 25% d’aquest tipus de lectors recorre tota la portada web abans de llegir un article en concret, explica el diari. A més, aquests lectors arriben a quintuplicar el temps de permanència al web respecte als lectors que llegeixen una informació provinents Google o les xarxes socials.

LaVanguardia.com publica unes 300 peces diàries, i d’aquestes només una vuitantena acaben apareixent en algun moment a la home. Per millorar la qualitat de la portada, es manté durant més temps a la portada les que considera les millors peces en lloc de canviar les notícies contínuament per peces de darrera hora menys treballades. Això incrementa a la home el nombre de peces firmades pels periodistes en detriment de les notícies d’agència.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram