La Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura va cessar la seva activitat amb el canvi d’any sense fer soroll. Així ho van decidir els seus patrons a finals de desembre, els quals van convenir que aquesta dissolució era la “millor opció” per a l’entitat, segons han explicat a Comunicació 21 fonts properes a FUNDACC.

La mesura, però, no implica la desaparició de l’EGM Baròmetre Catalunya impulsat fa dos anys, les dades del qual es continuarà elaborant en solitari l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC).

Això sí, FUNDACC, en procés de liquidació, deixa d’oferir el resum públic sobre el consum de diaris, suplements, revistes, ràdio i televisió a Catalunya. De fet, el web de la Fundació està inactiu des del cessament de l’activitat i ja no es pot accedir a cap de les onades publicades ni als nombrosos informes elaborats al llarg d’aquests vuit anys.

El futur del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura va patir una sacsejada quan, l’abril de 2011, es va conèixer la intenció de retallar de manera important l’aportació de la Generalitat. Dos mesos després, es va arribar a un acord entre el Govern i el Patronat de FUNDACC per garantir-ne la continuïtat amb un redimensionament del projecte, que va passar de les sis onades que oferia aleshores a tres, com en els seus inicis.

A finals de 2012, FUNDACC i AIMC van acordar la unificació de les dades d’audiència sota la marca EGM Baròmetre Catalunya

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram