La 23a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya ha acollit la presentació de la nova plataforma over-the-top de les televisions i les ràdios de proximitat, La Xarxa+, que es posarà en marxa a la tardor. El projecte és un element clau en l’aposta de la Xarxa Audiovisual Local per fer front a la transformació digital del sector.  

“La nova plataforma basteix un aparador únic de la comunicació local a casa nostra i dona accés a una ambiciosa oferta de continguts amb la proximitat com a segell distintiu”, ha destacat el conseller delegat de la XAL, Marc Melillas.  

La Xarxa+ serà d’accés gratuït amb registre previ. La plataforma oferirà més de 30 canals de televisions locals en directe, permetrà visionar els continguts dels últims set dies, i comptarà amb un catàleg de vídeo sota comanda de continguts estratègics. A aquesta oferta se li afegiran els pòdcasts produïts per les ràdios locals.  

Amb la nova plataforma , la XAL busca posicionar els mitjans locals en un mercat tan competitiu com el de l’audiovisual. Com a tret singular, el servei generarà una personalització territorial; és a dir, vincularà l’usuari amb una part del territori a través del canal o canals que esculli com a preferits.