L’Associació Espanyola d’Agències de Comunicació Publicitària s’ha refundat com a Associació de Creativitat Transformadora, culminant un procés iniciat fa dos anys que s’acompanya de nous estatuts i pla estratègic.

El canvi vol respondre a la transformació que estan experimentant les agències i el negoci publicitari, així com els consumidors i la societat. Així doncs, la nova entitat assumeix el paper com a responsable de fomentar i protegir el valor central de la creativitat, segons el seu president, José María Rull.

Per complir amb aquest objectiu, l’ACT ha creat el segell +AA, una certificació per fomentar la qualitat i la innovació del treball. Així doncs, les empreses ja associades o de nova incorporació hauran d’obtenir aquesta certificació que implica set compromisos: amb els recursos necessaris; l’adequació d’equips; el talent jove; la formació permanent; la participació en concursos efectius; la satisfacció dels clients, i l’eficàcia de la creativitat.

Les empreses ja associades a l’ACT tenen fins al desembre de 2020 per sotmetre’s a una auditoria per obtenir el segell +AA, a càrrec d’AENOR. La certificació té una vigència limitada de tres anys, amb auditories anuals de compliment.