La Lliga Nacional de Fútbol Professional (LaLiga) ha adjudicat la producció audiovisual de les properes cinc temporades a l’empresa suïssa Host Broadcast Services (HBS) i a Telefónica Servicios Audiovisuales (TSA), que rellevaran el Grup Mediapro, gens conforme amb la resolució. La companyia presidida per Tatxo Benet qualifica la decisió de “sorprenent” i estudia impugnar el concurs.

En concret, HBS ha estat adjudicatària de tres lots: dos per a la producció dels partits de primera i segona divisió i un tercer per a les sales de control i serveis centralitzats. Per la seva part, TSA s’ha quedat amb el lot per a la distribució del senyal. Actualment, Mediapro ofereix tots aquests serveis de forma unificada.

En la licitació, LaLiga va treure un cinquè lot per a la generació de continguts que no ha estat adjudicat, i aquest servei s’integrarà estratègicament amb altres continguts que han de ser contractats i que no estaven inclosos en aquest concurs.

L’associació presidida per Javier Tebas defensa que ha adjudicat els blocs a les companyies que han obtingut “els millors resultats en la valoració tècnica i econòmica”. Les condicions econòmiques de les adjudicacions no s’han fet públiques.

“És inaudit que LaLiga s’hagi decantat per una oferta més cara i per un proveïdor suís que no disposa ni d’un sol mitjà tècnic a Espanya”

Mediapro desmenteix LaLiga i diu que la seva oferta és “la millor” de totes les presentades a la licitació. “Econòmicament és l’oferta més barata per a LaLiga i per als clubs, i tècnicament millora ostensiblement els propis requeriments establerts per la LaLiga”, defensa el grup en un comunicat.

“És inaudit que LaLiga s’hagi decantat per una oferta més cara i per un proveïdor suís que no disposa ni d’un sol mitjà tècnic a Espanya ni té cap experiència en producció televisiva d’una competició com LaLiga, que es desplega al llarg de tota una temporada”, afirma en referència a HBS.

Mediapro remarca que la companyia suïssa no compta amb equips tècnics ni humans a Espanya, ni d’un hub de producció, tal com es requeria a les bases del concurs. “En realitat, no els disposen en cap part del món, ja que operen com a assessors i productors executius, subcontractant a continuació els mitjans tècnics necessaris, moltes vegades els del Grup Mediapro, qui finalment s’encarregava de la producció televisiva”, assenyala al respecte.

Mediapro també critica el comunicat de LaLiga on s’anuncia la resolució del concurs: “S’exageren les virtuts dels adjudicataris, arribant a difondre informació manifestadament inexacta sobre les seves credencials i atribuint-los de forma errònia produccions de la UEFA Champions League, Eurocopa o la Copa Àfrica, produccions en la seva majoria realitzades pel Grup Mediapro”, rebla.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram