L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació va celebrar el passat dimarts la trobada territorial de Barcelona, durant la qual es va avaluar els efectes de l’impacte de la pandèmia de la Covid-19 en la premsa de proximitat. Presidida per Ramon Grau, president de l’AMIC, la trobada es va realitzar via telemàtica i va comptar amb la participació d’una trentena d’associats.

Durant la reunió es abordar la situació actual de l’AMIC que, tot i la crisi que pateix el sector, va creixent en nombre d’associats, amb 464 (178 en paper i 286 digitals), i també en ingressos, superant per tercer any els dos milions d’euros.

El secretari general de l’entitat, Josep Ritort, va repassar els serveis que ofereix l’AMIC a les empreses editores, com el banc de continguts, el d’imatges o l’assegurança de responsabilitat civil, així com els cursos de formació en vendes i els projectes d’innovació de què disposen els associats per millorar en el seu dia a dia.

En la trobada, els editors van explicar que, per fer front a la crisi provocada per la pandèmia i poder seguir dedicant-se a informar la ciutadania, han hagut d’ampliar l’oferta de serveis al seus anunciants, alguns oferint assessorament en màrqueting i comunicació o producció de continguts en diferents formats. També es va parlar del paper clau que ha tingut l’AMIC durant aquest any de pandèmia i la importància de començar a plantejar-se la introducció dels subscriptors de pagament en la premsa de proximitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram