L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació ha posat en marxa dues campanyes de continguts i una de publicitària a disposició del seus associats. L’objectiu és contribuir a informar la ciutadania i fer pedagogia sobre les actuacions individuals i col·lectives per a la prevenció i el control del coronavirus i sortir de l’actual Estat d’alarma.

Per una banda, l’AMIC impulsa les iniciatives #joActuo amb responsabilitat, amb informació vinculada a la pandèmia, i #joemquedoacasa, amb informació d’activitats per passar millor el confinament (recomanacions sobre què es pot fer, entreteniment, acompanyament, activitats motivadores, etc.). I per l’altra dissenyarà bàners i/o anuncis per difondre gratuïtament d’acord amb les indicacions que transmetin des de serveis bàsics i institucions.

“Des de l’AMIC hem decidit que, a més a més de donar suport a les accions de les nostres institucions adreçades a la ciutadania, com a entitat, com a col·lectiu d’editores i editors de mitjans d’informació, hem d’assumir com fins ara la responsabilitat social que ens pertoca”, assenyala el president de l’entitat, Ramon Grau, sobre les iniciatives endegades.

És davant d’aquest complex escenari que els nostres mitjans hem de fer, en la mesura de les possibilitats de cadascú, el màxim possible pel que som, un servei públic d’informació al servei de la nostra població”, afegeix.