L’Espai Social de la Fundació Bofill de Barcelona acull aquest divendres al matí la jornada Qui paga la llibertat de premsa?, organitzada per l’APPEC Editors de Revistes i Digitals. Es tracta de la tercera sessió del cicle Jornades #APPEC 2063 amb què l’entitat commemora el seu 40è aniversari.

La sessió girarà entorn una taula amb la participació d’Elies Campo, investigador de The Citizen Lab; Jordi Urbea, vicepresident d’Ogilvy a l’Estat, i Lluís Caelles, periodista d’internacional de TV3, moderats per l’informàtic i divulgador Josep M. Ganyet.

En el debat s’abordaran aspectes com el finançament del periodisme, la influència de la publicitat, els interessos corporatius, i la lluita per la veritat en l’era de les notícies falses.

Algunes de les preguntes que es posaran sobre la taula, són: qui paga la llibertat de premsa? Les tecnologies de la informació ens fan més lliures? Què passa amb la llibertat de premsa quan els mitjans es converteixen en mitjans de desinformació? Les inversions publicitàries de les marques en plataformes digitals coarten la llibertat de premsa?

Obriran la jornada la secretària de Polítiques Digitals de la Generalitat, Gina Tost, i el president de l’APPEC, Germà Capdevila.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram