Telus Digital, l’empresa que modera els continguts de Facebook i Instagram a Barcelona, ha deixat de prestar serveis per a Meta i queda en l’aire el futur dels més de 2.000 treballadors, segons ha avançat l’Ara i ha confirmat a l’ACN.

Aquest dijous, un directiu de l’empresa subcontractada per Meta per moderar continguts ha informat als treballadors que eren a la Torre Glòries que havien de marxar cap a casa. Ho ha fet després que es tallessin les comunicacions internes de l’empresa, com ara l’accés al correu electrònic.

Fonts de Telus Digital consultades per l’ACN han confirmat que els seus clients “estan diversificant la seva presència i traslladant serveis a altres ubicacions”. Des del comitè d’empresa, però, es desconeix s’executarà un expedient de regulació d’ocupació, ja que no han rebut cap informació oficial sobre el futur del personal.

Malgrat això, Telus Digital afirma que “seguiran col·laborant” en la revisió de continguts i en altres projectes estratègics amb els seus actuals clients, i que aquests “canvis i reajustos” formen part de “l’operativa habitual” i “no alteren la perspectiva de Telus Digital per al 2025”.

“La companyia seguirà prestant serveis als clients des de Barcelona i brindarà un suport integral per a la transició a tots els membres de l’equip afectats”, assenyalen des de Telus Digital.

“Estem molt enfadats i angoixats”

La presidenta del comitè d’empresa, Marta Valero, ha explicat a l’ACN que en un primer moment els treballadors pensaven que tenien un problema informàtic quan no podien accedir als sistemes de l’empresa. De fet, molts d’ells ni tan sols saben que ja no han d’anar a treballar, perquè les comunicacions no han arribat a tothom.

La mateixa presidenta del comitè d’empresa lamenta que no ha rebut cap trucada ni correu electrònic per part de Telus Digital informant de la situació i dels passos que caldrà seguir a partir d’ara.

“No sabem si anirem a un ERO, o s’intentarà buscar alguna altra empresa, i ni tan sols podem comunicar-nos amb la plantilla”, ha apuntat, ja que no tenen accés al correu corporatiu. “Estem molt enfadats i angoixats”, ha afegit. Així doncs, el comitè es manté a l’espera de la informació oficial necessària per planificar els pròxims passos a prendre.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram