Les previsions d’inversió publicitària als mitjans per aquest any tornen a empitjorar, segons el panel Zenith Vigía. Si en l’onada del març es pronosticava una davallada mitjana del 6,5% i al maig del 9,2%, ara la caiguda prevista és de l’11,2%, i fins i tot internet veuria com cauria la inversió publicitària. En l’onada actual, només els canals de televisió de pagament tenen una expectativa millor que al maig.

Per sectors, els diaris de pagament veurien reduïda la inversió publicitària un 16,7% (2,4 punts més que en l’anterior onada), només superats pels suplements, amb el 19,4% (+5 punts). Els segueixen les revistes, amb una davallada prevista del 15,5% (+3,7 punts), i els diaris gratuïts, amb el 12,8% (+0,8).

Amb una caiguda publicitària de l’11% estarien les televisions generalistes (set dècimes més) i les ràdios (+0,9),mentre que per a les televisions de pagament la baixada es preveu del 7,6% (dues dècimes menys que al maig). Per la seva part, per primer cop es pronostica una davallada en la inversió publicitària a internet, tot i que molt lleugera, del 0,3%.

Els únics increments en publicitat previstos per al 2013, segons l’estudi de Zenith Media, es produirien als mòbils, amb un 7,9% (1,1 punts menys que al maig), i a cercadors i enllaços, amb el 1,2% (-0,2).