El periòdic Línia Ciutat Vella ha arribat a les 100 edicions com a referent informatiu al Districte. La capçalera, fundada l’any 2010, revalida la seva presència territorial i es confirma com la publicació local de referència a la zona, amb una tirada de 12.758 exemplars mensuals auditats per OJD-PGD.

Coincidint amb aquesta efemèride, el Grup Comunicació 21, editor de la capçalera, ha volgut destacar que Línia Ciutat Vella és una eina de cohesió territorial. “Democratitza l’espai mediàtic perquè arriba a tots els barris”, afirma. En aquesta línia, l’editora detalla que “Línia Ciutat Vella aposta clarament pel format paper”, si bé “sense descuidar el digital i les xarxes”.

De fet, recorda que l’última Enquesta de Serveis Municipals de l’Ajuntament de Barcelona va deixar xifres destacables de consum de diaris en paper gratuïts arreu de la ciutat. De la població que llegeix mitjans diàriament (el 57,4%), un 7,7% assegura que llegeix premsa impresa gratuïta, segment que ocupen majoritàriament 20 Minutos (editat en castellà) i la xarxa de periòdics Línia, amb una edició per a cada districte de la ciutat (en català) i que arriba a barris en clar procés d’emergència mediàtica com el Raval.

Davant d’això, l’editora lamenta la poca atenció que en els últims anys ha patit la premsa de proximitat en general i Línia Ciutat Vella en particular, tant per part del Districte com de l’Ajuntament. Per exemplificar-ho, recorda que les publicacions de proximitat només van rebre un 1,56% de la publicitat del consistori el 2018.

Concretament, Línia Ciutat Vella va rebre 5.937,79 euros, mentre que el Grup Godó, amb La Vanguardia al capdavant, es va emportar un terç de la inversió: 3 milions d’euros. Una situació que contrasta amb el discurs dels comuns, que deien que volien “afavorir” la premsa de proximitat.