El periòdic Línia Eixample ha arribat a les 150 edicions com a referent informatiu del Districte barceloní. La capçalera, fundada l’any 2010, revalida la seva presència territorial i es confirma com la publicació local de referència al Districte després d’haver-se convertit en setmanari el gener del 2020. De fet, és el primer setmanari de l’Eixample en la història de la comunicació local.

Amb un tiratge de 5.000 exemplars setmanals auditats per OJD-PGD, Línia Eixample és una eina de cohesió territorial. “Democratitza l’espai mediàtic i potencia la identitat local del Districte”, afirma David Centol, editor del Grup Comunicació 21, propietari de la xarxa de periòdics Línia. I és que el setmanari arriba a tots els centres cívics, biblioteques, mercats municipals i espais públics, així com gimnasos i petits comerços pertanyents als eixos comercials i associacions de botiguers.

En aquesta línia, l’editor detalla que “Línia Eixample aposta clarament pel format paper”, si bé “sense descuidar les xarxes”. “La fórmula, i alhora el repte, és combinar el periodisme en majúscules amb la difusió i fer una publicació definida i dimensionada”, sosté Centol, recordant que ja s’ha potenciat l’edició digital d’ençà de la pandèmia.

Línia Eixample forma part de la xarxa de periòdics Línia, que nodreix els deu districtes de la ciutat amb informació hiperlocal. És el segment distintiu del Grup Comunicació 21, que l’any passat va celebrar el seu 20è aniversari.

Expositors

Amb l’objectiu d’incrementar la visibilitat de les publicacions Línia, el grup està implementant un ambiciós pla d’expositors que contempla arribar als 200 en els pròxims mesos. Davant la crisi sanitària, els expositors permeten una distribució neta, ordenada i adaptada a les circumstàncies.