Línia – Comunicació 21 va assolir, al mes de març, una audiència digital de 295.861 usuaris únics i 470.389 pàgines vistes, segons l’auditoria d’OJDinteractiva. D’aquesta manera, es converteix en el primer diari metropolità que arriba als 300.000 lectors digitals en llengua catalana. Es tracta de lectors metropolitans, clarament definits, i d’una publicació local en xarxa i no nadiua digital, ja que també disposa de 20 edicions territorials en paper.
L’auditoria del mes de març confirma el gran creixement digital sostingut de la capçalera, que als mesos de gener i febrer passats ja havia superat de llarg els 200.000 usuaris únics. De fet, Línia entra per primera vegada al rànquing de les 15 publicacions digitals en català més llegides de tot Catalunya, que facilita OJDinteractiva.
Línia entra per primera vegada al rànquing dels 15 digitals en català més llegits de Catalunya
“És una gran xifra que valorem molt positivament, sobretot perquè l’hem aconseguit mantenint el model de periodisme que hem defensat sempre i des de la transversalitat”, afirma el director editorial de Línia, Arnau Nadeu. “No es tracta d’una audiència militant, sinó d’una comunitat de lectors àmplia i diversa que sap que a Línia hi pot trobar un periodisme fet des de l’honestedat, el rigor i la pluralitat, i sense concessions a la informació banal”, afegeix Nadeu. “Tot això encara dona més valor a una xifra que ja de per si representa un abans i un després”, conclou el director editorial.
Comunitats hiperlocals
Amb l’objectiu de reforçar i complementar aquest gran creixement digital, Línia està impulsant un ambiciós pla de descentralització a nivell de xarxes socials i de newsletters territorialitzades per potenciar les seves comunitats hiperlocals, replicant l’èxit de la fórmula que fa anys que desenvolupa amb les seves edicions impreses. La xarxa de diaris busca així poder oferir a cada lector informació encara més acotada.
En un context de sobreinformació i de contínua allau de continguts sense filtre (no sempre fiables i sovint d’interès dubtós), Línia posa el focus en les persones, el teixit social i comercial i les problemàtiques (i bones notícies) de cada barri, districte i ciutat perquè el lector tingui una visió realista d’allò que l’afecta i pugui formar-se un criteri propi a partir de la informació que li ofereix una premsa de proximitat rigorosa i plural.
La xarxa d’expositors més gran de l’àrea metropolitana
Paral·lelament, Línia continua defensant el paper a través de 200 expositors propis arreu dels municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. Es tracta de la xarxa d’expositors més completa del sector, i les excel·lents ubicacions permeten a l’editora garantir la visibilitat de les seves edicions impreses.
La xarxa d’expositors Línia cobreix mercats municipals, centres cívics i biblioteques, però també indrets amb molt trànsit de vianants, com els centres comercials El Triangle, Maremagnum o el cafè Zurich de la Plaça de Catalunya. A la Rambla de Barcelona, per exemple, Línia disposa de dos expositors al mercat de la Boqueria, i també en té un als teatres Liceu i Poliorama, entre molts altres indrets.
Rànquing de març dels mitjans digitals en català més llegits