Carmina Crusafon, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona, ha guanyat la primera edició del Premi de Recerca en Model de Negoci per a Periodisme de Proximitat, dotat amb 6.000 euros, i impulsat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) en col·laboració amb la Xarxa Vives d’Universitats.

El projecte guanyador és 10 claus per una fórmula més eficient a partir de l’anàlisi de la innovació digital i internacional. La recerca estarà basada en els casos més significatius dels mercats dels Estatus Units, Gran Bretanya i França, per identificar els casos d’èxit i les bones pràctiques. El treball haurà d’estar enllestit abans del 31 de gener de 2016.

El guardó té per objectiu cercar i/o conèixer nous models de negoci que ajudin a encarar el futur del sector; permetre els editors a estar cada vegada més preparats, amb capacitat crítica i creativitat, i facilitar la millora de realitats i projectes editorials responsables i innovadors, i amb les eines pràctiques per fer front als canvis. El veredicte es va fer públic el passat divendres, en el marc de la 18a assemblea general ordinària de l’AMIC.

El jurat del premi estava format per Manuel Camps, director de gestió informativa Banc Sabadell (patrocinador del premi); Antoni M. Piqué, periodista, consultor i professor a la Universitat Pompeu Fabra, i Andreu Casero, professor a la Universitat Jaume I.