El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha demanat que la redacció final del reial decret de comunicacions comercials de les activitats de joc que elabora el Ministeri de Consum sigui el màxim de restrictiva, a fi “d’evitar l’accés dels menors a la publicitat del joc i apostes”.

La setmana passada van donar-se a conèixer alguns aspectes de la nova normativa que prepara el Govern espanyol. El text assenyala que els anuncis d’apostes només es puguin emetre en ràdio, televisió i plataformes d’intercanvi de vídeos d’1 a 5 h, desapareixent l’excepció que permetia la publicitat durant les retransmissions esportives. A més, es prohibirien les promocions de captació de clients, i no es podrà fer publicitat en samarretes ni en els noms de les instal·lacions esportives.

El març passat, el CAC va aprovar un acord amb les observacions del regulador català al projecte inicial del reial decret. Entre les seves consideracions, l’ens va demanar restringir més l’accés dels menors a la publicitat del joc i apostes.

Loppacher destaca que, arran dels informes i enquestes realitzats pel CAC, s’havia fet palesa la necessitat d’adoptar una postura clara en favor de permetre el joc però alhora separar-lo al màxim dels menors. “Els informes mèdics subratllaven el poder addictiu del joc i apostes en línia i la facilitat d’accedir-hi mitjançant sistemes electrònics, de manera que qualsevol mesura que posés traves a la participació de menors d’edat ha de ser benvinguda”, afirma.