En una setmana, Mèdia.cat ha aconseguit gràcies al micromecenatge els 7.000 euros que s’havia proposat per finançar la tercera edició de l’Anuari dels silencis mediàtics. Vist l’èxit del projecte, i com encara queden 33 dies, l’observatori crític dels mitjans ha decidit ampliar objectius.

Així, en el temps que queda per expirar el termini de la campanya a Verkami, Mèdia.cat s’ha marcat assolir 9.800 euros. Amb la nova xifra, Mèdia.cat incrementarà l’oferta de l’Anuari i realitzarà un total de quatre minireportatges audiovisuals sobre quatre dels silencis mediàtics del 2012.

Més concretament, seran quatre vídeos amb vocació viral que es difondran per les xarxes socials amb l’objectiu de donar més difusió als temes tractats en l’Anuari, que es publicarà el 3 de maig.

Interès pel periodisme crític

Roger Palà, coordinador de l’Anuari conjuntament amb Sergi Picazo, afirma que la bona acollida del projecte “demostra que hi ha interès pel periodisme” i que l’audiència “està disposada a pagar per continguts, però amb certes condicions”. En aquest cas, apunta que l’Anuari de Mèdia.cat “és periodisme incòmode, crític, que no es conforma amb la versió de la nota de premsa oficial. Intentem fer, en la mesura del possible, periodisme d’investigació”.

A més, Palà ressalta també l’èxit de la campanya de micromecenatge impulsada per la revista Cafè amb Llet, que en cinc dies ha recaptat més de 20.000 euros. “La gent té fam de periodisme crític”, remarca.