El Grup de Periodistes Ramon Barnils ha posat en marxa de nou una campanya de micromecenatge per fer possible l’Anuari Mèdia.cat dels silencis mediàtics, que arriba a la seva setena edició. La voluntat és recaptar 6.000 euros (3.000 menys que l’objectiu de l’any passat), gruix del finançament necessari per tirar endavant el projecte, que es presentarà a finals de novembre.

Enguany, el lema de l’Anuari és #Respirem, amb el qual es busca “convertir el projecte en un petit oasi enmig d’una voràgine d’informació que sovint pot estressar, ofegar i, en definitiva, infoxicar”, remarcant la idea del periodisme reposat que reivindica la iniciativa des del seu naixement.

En aquesta edició, l’Anuari Mèdia.cat estarà format per 12 reportatges en profunditat sobre temes que han estat censurats, ignorats o infrarepresentats en els grans mitjans, tres dels quals ja s’han avançat al web en els darrers mesos.

També oferirà un recull visual d’altres qüestions silenciades o tractades de manera esbiaixada, incompleta o polèmica, analitzades durant l’any a l’observatori Mèdia.cat.

Finalment, com a novetat, el volum incorporarà cinc articles d’anàlisi fets per experts que reflexionaran sobre temes que han marcat el periodisme al país durant els darrers mesos (com ara el tractament dels atemptats, les pressions polítiques o els reptes pendents per a un periodisme feminista).