L’observatori Mèdia.cat del Grup de Periodistes Ramon Barnils ha posat en marxa la ja habitual campanya de micromecenatge per finançar l’Anuari dels silencis mediàtics, que arriba a la novena edició. L’objectiu és recaptar 12.000 euros abans del 13 de desembre.

Enguany l’Anuari canvia de format i disseny, i inclou nous continguts. Així, a banda de destapar temes que els mitjans convencionals han silenciat, ignorat o censurat, en aquesta edició oferirà eines per promoure la reflexió sobre com s’elaboren les notícies i com s’han tractat informativament diversos temes sensibles.

A més, també inclourà un dossier central sobre la “veritat” als mitjans de comunicació, el ual contindrà exemples de com les notícies falses són tan antigues com la informació, reflexions sobre què hi ha al darrere de la moda dels verificadors, i preguntes que es pot fer l’audiència per saber si una informació és esbiaixada.

Per fomentar les aportacions per finançar l’Anuari, Mèdia.cat ha iniciat una campanya a les xarxes socials amb l’etiqueta #AraMésQueMai, amb la idea que, en temps convulsos com els actuals “és més necessària que mai una ciutadania informada i una lectura crítica dels mitjans de comunicació”.